واشنگتن پست گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه مجلس نمایندگان آرای کافی برای استیضاح وی را دارند پیش بینی کرد که نانسی پلوسی، رئیس این مجلس از آرای مجلس نمایندگان برای آغاز رسمی تحقیقات و کشاندن روند استیضاح به کنگره بهره خواهد بود.  

او به خبرنگاران گفت: آن‌ها حقوق ما را پایمال کرده‌اند. اگرچه بسیاری از دموکرات‌ها نمی‌خواهند رای به استیضاح من دهند اما چاره دیگری ندارند. آن‌ها باید از رهبرشان پیروی کنند و زمانی که روند به سنا برسد، ما پیروز خواهیم شد.

اگرچه ترامپ به حزب جمهوری‌خواه "کاملا متحد" که از وی در برابر محکوم شدن حفاظت خواهد کرد، می‌بالد، اما برخی جمهوری‌خواهان روز جمعه علنا عدم همبستگی خود با ترامپ را اعلام کردند. دست‌کم دو سناتور جمهوری‌خواه و یکی از مقامات سابق دولت واشنگتن نارضایتی خود را از اقدامات ترامپ برای ترغیب دولت های خارجی به انجام تحقیق از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرده‌اند.

از سوی دیگر مایکل آتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا روز جمعه با قانون‌گذاران دیدار و درباره شکایت افشاگری که ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده، گفت‌وگو کرد. آتکینسون که توسط ترامپ منصوب شده، پیش تر گفته بود که اظهارات این افشاگر ظاهرا معتبر است و این شکایت بیانگر یک موضوع نگران‌کننده مهم است که ارزش توجه فوری کنگره را دارد.

اسناد و مدارک بررسی شده توسط روزنامه واشنگتن پست نیز نشان داد، کورت وولکر، نماینده ویژه سابق آمریکا در اوکراین در جریان شهادتش در کنگره ضمن دفاع از بایدن، گفت: من بایدن را به خوبی می‌شناسم. او مرد با شرافتی است که خود را وقف کشور کرده است.

تصدیق ترامپ به اینکه وی احتمالا توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود، تازه‌ترین تحول در موضوعی است که به خاطر واکنش‌های ناگهانی ترامپ به یک استراتژی پاسخ موردی و موقت تبدیل شده است.

ترامپ روز جمعه در جریان مصاحبه با خبرنگاران باز هم تلاش کرد تا موضع تدافعی گرفته و خودش را قربانی اقدامات افراطی دموکرات‌ها جلوه دهد. وی گفت: در مقایسه با دیگران، با ما کاملا ناعادلانه و متفاوت برخورد می‌شود.

وی افزود: من شکایت های خود را در نامه‌ای به نانسی پلوسی مطرح خواهم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.