به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار محسن فتحی زاده در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تردد زائران اربعین حسینی (ع)، گفت: عملیات اربعین از چند روز گذشته آغاز شده و حجم زائران امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه مشکلی نداریم، ادامه داد: هم اکنون تردد پرحجم بوده اما موردی گزارش نشده است؛ در مرز مهران عبور خودروهای کاپوتاژی مسدود شده تا خودرو سواران از این مرز عبور نکنند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا همچنین درباره فرآیند صدور گذرنامه و برگ تردد موقت، گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار برگ تردد اربعین صادر کرده ایم و از زائران می خواهیم کد ملی خود را به شماره ۱۱۰۳۰۰۰۰۱۰ پیامک کرده و پس از دریافت کد به اداره پست محل زندگی خود مراجعه و برگ تردد خود را دریافت کنند.

سردار فتحی زاده همچنین درباره مرز خسروی، عنوان کرد: مرز خسروی فعلا بسته است و در صورت باز شدن اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد؛ فعلاً مرز مهران جایگزین این مرز است.

 وی گفت: تعداد سهمیه کاپوتاژها را گمرک مشخص کرده؛ حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس کاپوتاژ شده که تا پایان مراسم اربعین در عراق بمانند؛ همچنین مرز چذابه نیز مخصوص عبور کاپوتاژهاست.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: نمایندگان امور سربازها نیز در مرزها مستقر و در حال انجام فعالیت های مربوطه هستند.

سردار فتحی زاده به زائران اربعین توصیه کرد: زوار فقط سوار خودروهای مورد تأیید پلیس عراق شوند و در تردد خود از مسیرهای اصلی و تحت کنترل آنها استفاده و از مسیرهای فرعی عبور نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.