احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی،‌ رئیس قوّه قضائیه از تخلف در واگذاری اراضی کشاورزی منطقه نیاوران قزوین به دو مامور وزارت اطلاعات پرده برداشت.

توکلی در این نامه شرح داده است که اداره راه و شهرسازی قزوین در سال ۹۱، بخشی از اراضی کشت دیم نیاوران قزوین به مساحت ۴۵ هکتار را به طرح گردشگری اختصاص می‌دهد. این اداره در اقدامی خلاف قانون به جای اینکه آگهی مزایده را در روزنامه محلی قزوین منتشر کند در یک روزنامه محلی اهواز منتشر می‌کند و دو نفر از ماموران وزارت اطلاعات قزوین متقاضی خرید می‌شوند و این زمین‌ها به ایشان واگذار می‌شود. دریافت‌کنندگان اراضی پس از تحویل گرفتن آن، علاوه بر توسعه اراضی به دو برابر میزان موضوع قرارداد و تصرف اراضی هم‌جوار، اقدام به تفکیک غیرقانونی آن و تبدیل به بیش از ۲۰۰ قطعه نموده و برای ویلاسازی در اختیار افراد مختلف قرار داده‌­اند.

در بخش دیگر این نامه آمده است؛ با توجه به اینکه در این پرونده پای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی استان در میان است، ضروری است قوه قضاییه در این باره، حساسیت بیشتری نشان دهد و با سرعت در موضوع ورود کرده و با تعدی صورت گرفته برخورد لازم قانونی صورت دهد. فراموش نکنیم که وزارت اطلاعات به عنوان ضابط دادگستری مسئول حفظ امنیت و حقوق قانونی افراد است و باید به حق مالکیت احترام تام بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.