النشره گزارش داد، سعد الحریری، نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد: امارات از جوانان لبنانی استقبال کرده و برای آنها فرصت های شغلی، ابداع و خلاقیت و نیز فرصت همکاری در اختیار آنها قرار داده است و همواره در محافل بین‌المللی از لبنان حمایت می‌کند. روابط میان دو کشور تاریخی، عمیق و ریشه‌دار است و امارات همواره در اقتصاد لبنان نقش فعالی داشته است.

الحریری در جریان مشارکتش در کنفرانس سرمایه‌گذاری لبنانی – اماراتی تصریح کرد: دولت امارات در روزهای سخت در کنار لبنان ایستاد و این مسأله در یاد تمامی لبنانی‌ها خواهد ماند و ما هرگز حمایت آنها از لبنان و ملت آن را در مرحله بازسازی یا مشارکت این کشور در کنفرانس‌های مربوط به کمک اقتصادی به لبنان فراموش نخواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: دولت امارات در کنفرانس سیدر رویکرد جامع و فراگیری با هدف برقراری ثبات و تحقق رشد و توسعه از طریق آماده‌سازی زیرساخت‌ها ارائه داد و این موارد از سوی کشورهایی که در این کنفرانس شرکت کردند، مورد حمایت قرار گرفت.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد: مشکل کنونی لبنان این است که ما رشد و توسعه خودمان را به تاخیر انداخته‌ایم، اما برای اولین بار نقشه راهی را برای پیشرفت در لبنان ترسیم کرده‌ایم و کنفرانس سیدر برای سرمایه‌گذاری در تمامی زیرساخت‌ها است و این امر امکان ندارد بدون بخش خصوصی حاصل شود، ما اینجا هستیم تا شراکت میان بخش خصوصی اماراتی و بخش خصوصی لبنانی را ثابت کنیم.

الحریری همچنین عنوان داشت: لبنان به خصوص در سایه حضور سوریه صبر و تحمل زیادی دارد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ که امروز در لبنان وجود دارد در کشورهای دیگر وجود ندارد و تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها را اجرایی خواهیم کرد و تمامی اصلاحات و تغییراتی که در کنفرانس سیدر تعیین کردیم، انجام خواهیم داد تا مانند امارات شویم زیرا هنگامی که به اینجا آمدیم دیدیم که چگونه این کشور طی مرحله بسیار کوتاه پیشرفت کرد.

وی تاکید کرد: لبنان در موقعیت دشورای قرار دارد اما در همان زمان با بازسازی سوریه و عراق، لبنان فرصتی دارد که باید از آن استفاده کند. لبنان باید برای بازسازی منطقه وارد عمل شود، ما همواره به پویایی بخش خصوصی لبنان افتخار می‌کنیم و امیدواریم که این کنفرانس موفقیت آمیز باشد.

الحریری در راس هیئتی عالی‌رتبه عصر روز یکشنبه به امارات سفر کرد که شامل شش وزیر و ۵۰ شخصیت بانکی و اقتصادی به منظور مشارکت در این کنفرانس است که هدف آن تبادل اطلاعات و نیز گشایش چشم‌انداز جدید برای همکاری دوجانبه در بخش‌های مهم می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.