امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی پس از بازدید از یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: چهل سال است که امنیت خلیج فارس با تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حفظ شده و اگر کشورهای منطقه هم کمک کنند اینجا امن‌ترین منطقه جهان خواهد بود.

سرلشکر موسوی ادامه داد: معمولاً وقتی که کشورهای فرامنطقه‌ای وارد این منطقه می‌شوند ناامنی و تنش را به همراه می‌آورند، اما همان‌گونه که در این ۴۰ سال امنیت اینجا را حفظ کرده‌ایم، وظیفه داریم که از این پس نیز با تمام قدرت این امنیت را برقرار کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در پاسخ به میزان آمادگی پدافند کشور هم گفت: در بخش پدافند هوایی ما سخت‌ترین و بدبینانه‌ترین خطری که ممکن است برای کشور ایجاد شود را برای خود بازسازی کرده و متناسب با آن و برای دفاع از مرزها، آسمان، مردم و آرمان های کشور و انقلاب آماده دفاع و پاسداری هستیم.

موسوی با بیان این‌که در تمامی مناطق کشور حضور و اشراف کامل داریم، اضافه کرد: پدافند ارتش و سپاه با هم افزایی روزافزون از تمامی مناطق مهم، حساس و حیاتی کشور صیانت و حفاظت می کنند و افزون بر این، نیروهای مسلح کشور برای دفاع مقتدرانه از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی تمهیدات لازم اندیشیده و هیچ خلائی در دفاع از کشور نیست.

او با اشاره به جوان بودن کارکنان پدافند هوایی کشور افزود: کاربران سامانه‌های پدافندی، هم در پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم در پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جوانان متخصص و متعهد کشورند و از نظر فنی و مهارتی در سطح بسیار بالایی هستند.

امیر موسوی ادامه داد: فرماندهان میانی هم که وظیفه فرماندهی تاکتیکی عملیات‌ها را بر عهده دارند، در ارزیابی‌ها، وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند. با همکاری ارتش و سپاه در بخش پدافند، هم‌اکنون آرایش و آمادگی عملیاتی در بهترین و بالاترین سطح است و به لطف این حضور هوشیارانه و هم‌افزا در نیروهای مسلح، امنیت مطلوب برقرار است و هیچ نگرانی نداریم.

این فرمانده ارشد نظامی تأکید کرد: توان رزمی و آمادگی نظامی، چینش مدبرانه و دقیق تجهیزات راداری و سلاح‌ها و همچنین روحیه و انگیزه نیروها برای دفاع از کشور، سه عنصر مهم بازدارندگی در برابر هر گونه تهدیدی است که الحمدلله در تمامی ارکان به خوبی دیده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در پایان گفت: به یاری خداوند، ایران اسلامی بسیار قدرتمند است و دشمنان ما نیز که گاهی دچار محاسبات غلط می‌شوند، واقعیت قدرتمندی ایران اسلامی را می دانند؛ اگر روزی دشمن با محاسبات غلط وارد بازی آزمودن قدرت ایران شود مطمئناً باز هم ضرب شست جمهوری اسلامی ایران را به آنها نشان خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.