هیلاری کلینتون، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، به تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه واکنش نشان داد و از دولت واشنگتن به سبب اتخاذ چنین تصمیمی انتقاد کرد.

او در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: بگذارید به صراحت بگویم رئیس جمهور در برابر متحدان وفادار ما و منافع شخصی آمریکا، جانب رهبران مستبد ترکیه و روسیه را گرفته است. تصمیم او خیانتی تاسف‌آور به کرد‌ها و سوگند ریاست‌جمهوری‌اش است.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

واشنگتن و آنکارا در حالی برای انجام عملیات در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند که دمشق بار‌ها این دو کشور را متجاوز به خاک خود خوانده و خواستار خروج فوری آن‌ها از سوریه شده است.

ترامپ همچنین با اشاره به اقدام احتمالی داعش در سوریه هم نوشت: ما هفت هزار مایل با آن‌ها فاصله داریم و در صورتی که به نزدیکی ما بیایند، بار دیگر آن‌ها را شکست خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.