حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به این‌که اوج حضور عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین درحال نزدیک شدن است، با اعلام این‌که تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در هدایت زائران باید حضور و نقش موثرتری ایفاء کنند.

او به افزایش بی‌سابقه حضور زائران در شهرهای زیارتی عراق درحد فاصل اول محرم تاکنون نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات بیش از انتظار بوده است و در این مدت آمارهای خروج زائران از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه افزایشی تا ۴ برابر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

نواب که در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج سخن می‌گفت، تعداد زائران فوت شده را در این مدت ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر این افراد بر اثر سکته و ایست قلبی جان باختند.

سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه اعلام آمادگی کرد با کمک خیرین و ظرفیت‌های مردمی و استفاده از آشپزخانه های مرکزی و نیروهای خود در عراق نسبت به پخت و توزیع روزانه ۸۰ هزار پرس غذا در روزهای بعد از اربعین اقدام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.