محسن هاشمی رفسنجانی در آیین نکوداشت روز تهران گفت: در هفته تهران قرار داریم و باید بدانیم که برای تهران بسیاری زحمت کشیده‌اند. از زمان تشکیل بلدیه در این شهر حدود ۵۰ شهردار داشته‌ایم. البته رکورد حضور در این سمت مربوط به آقای قالیباف است و امیدواریم آقای حناچی هم رکورد بزند. البته شهرداران بسیاری در این شهر زحمت کشیده‌اند.

وی با اشاره به محل برگزاری آیین نکوداشت روز تهران گفت: کاخ گلستان ۲۴ سال پیش در میراث فرهنگی جهانی (یونسکو) به ثبت رسیده و ۲۰۰ سال پیش احداث این بنا به اتمام رسیده است.

بزرگداشت روز تهران

وی ادامه داد: اگر نگاه بی‌رحمانه‌ای به دوره قاجار داشته باشیم و از آنجا که من مترویی هستم باید یادی از ناصرالدین شاه کنیم که یکی از پروژه‌های عمرانی آن دوره مربوط به سیستم ریلی‌ای بود که بنام قطار دودی توسط ناصرالدین شاه به تهران آورده شد. این قرارداد در آن موقع بسته شد و در حد یک برگه کاغذ بود که معادل آن امروز حدود پنج هزار صفحه قرارداد BOT است.

وی تاکید کرد: راه‌آهن تهران تا ری ساخته شد و در قرارداد آن عنوان شده بود که هیچ آسیبی به درختان مسیر زده نشود و خواسته خصوصی ناصرالدین شاه این بود که هرگاه می‌خواهد به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) برود یک واگن به صورت سلطنتی برای وی آماده شود.

وی ادامه داد: باید بگوییم ما امروز برای تهران چه می‌خواهیم انجام دهیم و برای آینده‌گان چه چیز باقی بگذاریم. وقتی صحبت از عملگرایی می‌کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که دولت برای ما دو میلیارد یورو گذاشته تا واگن تهیه کنیم. لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و در جهت ارتقا سیستم حمل و نقل تهران گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اولویت دوم مردم تهران حل معضل آسیب‌های اجتماعی است، افزود: تعداد زیاد معتادین متجاهر در تهران که در هر دوره با شدت جمع‌آوری می‌شوند و پس از مدتی نگهداری بار دیگر آزاد می‌شوند و به جامعه برمی‌گردند از وظایف ماست. باید این مساله را پیش ببریم تا در آینده به نیکی از ما یاد کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از «تمبر تهران» و کتاب «شهری که دوست دارم» با حضور شهردار تهران، وزیر امور خارجه ایران، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.