اسپوتنیک گزارش داد، رزمایش‌های گسترده و در مقیاس بزرگ نظامی ونزوئلا در نزدیکی مرز کلمبیا که در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۸ سپتامبر برگزار شد با هدف تقویت آمادگی نیروهای ونزوئلایی در بحبوحه تهدید احتمالی تهاجم از سوی دولت بوگوتا صورت گرفته و در این میان، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا سیستم‌های دفاع هوایی را در این مانورهای نظامی استفاده کرده است.

مادورو روز دوشنبه گفت، ارتش ونزوئلا در سراسر مرز با کلمبیا و پس از پایان این مانورها باقی مانده تا از قاچاق انسان و مواد مخدر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: قاچاق سوخت، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر در مرز با کلمبیا وجود دارد و این مساله باعث شده تا من دستور دهم پس از پایان این رزمایش‌ها، نیروها در مرز باقی بمانند.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین تاکید کرد، دولت بوگوتا به دنبال راه انداختن یک جنگ علیه کاراکاس است و به همین دلیل وی نمی‌تواند اجازه دهد که یک گروه مسلح وارد قلمروی ونزوئلا شود.

مادورو در ادامه گفت: ما خواهان صلح هستیم و برای آن آماده می‌شویم. من به وزیر دفاع گفتم که ما باید رزمایش‌های صلح طلبانه و دائمی داشته باشیم برای همین تصمیم گرفتم تا هشدار نارنجی را تمدید کنم و نیروهای مسلح کشور را در مرز نگهدارم. هیچ گروه مسلحی وارد کشور نمی‌شود. ونزوئلا عاری از خشونت کلمبیا است.

روابط بین کاراکاس و بوگوتا در بحبوحه تنش‌های سیاسی و بحران اقتصادی در ونزوئلا رو به وخامت گذاشته است. در ژانویه خوآن گوآیدو، از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا خودش را رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد و خواستار برکناری مادورو شد؛ مادورو وی را دست نشانده ایالات متحده خوانده و این در حالی است که گوآیدو مورد حمایت بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.