روسیا الیوم گزارش داد، برخی منابع رسانه‌ای به نقل از یکی از فرماندهان منطقه شرقی در نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کردند که تعدادی از این نیروها از حومه شمالی دیرالزور، اردوگاه‌ها و زندان‌های داعش خارج شده و به مرزهای سوریه با ترکیه منتقل شدند.

این تحولات پس از آن صورت گرفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، پیش از حمله احتمالی ترکیه به شمال شرق سوریه، نیروهای خود را از این منطقه خارج می‌کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک این تصمیم آمریکا و نیز اظهارات مسئولان این کشور درباره عدم دخالت در عملیات آتی ترکیه در منطقه را "خنجری از پشت" دانستند.

از سوی دیگر، یک منبع در دولت عراق عصر دوشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های ترکیه یک دستگاه خودروی حامل تعدادی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در نزدیکی روستایی از توابع اقلیم کردستان عراق در مرزهای سوریه هدف قرار دادند.

سرور سعید، مدیر منطقه رزکاری به خبرگزاری آلمان گفت: جنگنده‌های ترکیه یک دستگاه خودروی حامل اعضایی از حزب کارگران کردستان را در نزدیکی روستای بیشخابور از توابع منطقه رزکاری در مرزهای عراق با سوریه هدف قرار دادند.

سعید گفت: تلفاتی در میان سرنشینان این خودرو گزارش نشد اما این حمله موجب ایجاد ترس و وحشت میان ساکنان روستا شد.

مدیر منطقه رزکاری افزود: با وجود اینکه بمباران نزدیک به مناطق مسکونی بود اما خوشبختانه تلفاتی در میان غیرنظامیان نداشت.

وی ادامه داد: این اولین باری است که جنگنده‌های ترکیه‌ای مناطقی را در این منطقه هدف قرار می‌دهند، روستای بیشخابور در مرزهای عراق با سوریه قرار دارد و تمامی ساکنان آن مسیحی و ایزدی هستند.

جنگنده‌های ترکیه گهگاه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان واقع در اقلیم کردستان را هدف قرار می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.