به نوشته امروز (سه شنبه) روزنامه "الاخبار" لبنان، سفر هیئت لبنانی به ریاست سعدالدین حریری به امارات و دیدار با ولیعهد این کشور و نیز شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری لبنانی-اماراتی، این حقیقت را پنهان نمی‌کند که حمایت امارات از لبنان هرچه که باشد، به اصلاح وضعیت مالی لبنان کمکی نمی‌کند.

 با وجود تلاش‌های حریری برای بزرگنمایی توجهات امارات به لبنان، تنها دستاورد وی از این سفر٬ اجازه دولت امارات به شهروندان خود برای سفر به بیروت بود.

علاوه بر این حریری که روز یکشنبه در سفری دو روزه راهی امارات شد، در جریان این سفر تلاش کرد تا اقتصاد را از سیاست و نیز حزب‌الله در دولت خود را از حزب‌الله به عنوان یک حزب سیاسی جدا کند.

وی روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری دولت امارات از جانب خود به عنوان نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: هرگونه دخالت لبنان در اتفاقات (کشورهای) اطراف و نیز هرگونه مداخله و یا مشارکت این کشور در هر اقدامی علیه کشورهای حوزه خلیج‌ "فارس" را رد می‌کند.

علاوه بر این حریری انگشت اتهام خود را به سوی حزب الله گرفته و ادعا کرد که این جنبش بخشی از نظام منطقه‌ای است و نه یکی از طرف های دولت لبنان.

وی در همین راستا گفت: دولت لبنان تصمیم گرفته تا در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند٬ اما متاسفانه این تصمیم نه توسط دولت بلکه توسط یکی از احزاب سیاسی دولت نقض می‌شود.

برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین در فواصل زمانی مختلف به بهانه اوضاع امنیتی، ورود شهروندان خود به لبنان را ممنوع اعلام کرده اند، حال آنکه درآمدهای حاصل از جهانگردی یکی از مهم ترین منابع درآمد لبنان به شمار می آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.