جذب مهاجم بزیلی در تیم پرسپولیس پیش از آغاز فصل فرآیند طولانی مدتی را طی کرد.

ماریو بودیمیر تنها بازیکن جدا شده از پرسپولیس در پایان فصل بود اما مسئولان باشگاه به جای پر کردن جای خالی این بازیکن در فاز هجومی، ابتدا فرشاد احمدزاده را جذب کردند. محمد حسین کنعانی‌زادگان در خط دفاع و وحید امیری در خط میانی مهره‌های دیگری بودند که در نقل و انتقالات به پرسپولیس بازگشتند.

مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس به امید جذب مهدی طارمی داشتند اما آنطور که از شواهد و قرائن پیدا بود، این بازیکن حتی جواب تلفن مسئولان باشگاه را بی‌جواب گذاشت.

مدت‌ها گذشت و تیم به اردوی ترکیه رفت؛ «گابریل کالدرون» سرمربی سرخ‌ها در مصاحبه‌هایش مدام از نیاز برای جذب یک مهاجم صحبت می‌کرد اما مسئولان پرسپولیس برای جذب مهاجم جدید عجله‌ای نداشتند.

سرمربی پرسپولیس گزینه‌های باشگاه را یکی پس از دیگری رد کرد.

یک مهاجم گلزن ازبکستانی و یک مهاجم کروات هم از جمله بازیکنانی بودند که توسط سرمربی پرسپولیس رد شدند.

در آن زمان اما کالدرون نام ۲ بازیکن را روی میز مدیرعامل وقت گذاشت.

مادیبو مایگا مهاجمی که سال گذشته آمار خوبی در گلزنی نداشت اولین گزینه سرمربی پرسپولیس بود که در تست پزشکی ایفمارک رد شد. کالدرون در ادامه بار دیگر دست روی گزینه‌ای گذاشت که او نیز آمار خوبی در گلزنی نداشت؛ «جونیور براندائو» ۲۴ ساله، بازیکنی که در ۲ سال اخیر کارنامه قابل قبولی نداشت با این وجود کالدرون برای جذب وی به شکلی عجیب مصر بود.

سرمربی پرسپولیس همواره از اینکه بازیکن خوبی به ایران می‌آید سخن می‌گفت و حتی در مصاحبه‌ای که در تاریخ ۲۰ مردادماه انجام داد، این جمله را در مورد او به کار برد:

بازیکن خوبی به ایران خواهد آمد و من موفقیت او را تضمین می‌کنم.

اما جونیور نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و کالدرون در نشست خبری قبل از بازی با استقلال مدعی شد که این بازیکن نهمین گزینه وی بوده است.

مرد آرژانتینی ۶ بازی به جونیور فرصت داد اما این بازیکن همچنان یک ناکام بزرگ بود.

بازی با ماشین‌سازی در جام حذفی آخرین شانسی بود که کالدرون به این مهاجم برزیلی داد اما جونیور ناتوان از هرگونه تاثیرگذاری سرانجام به نیمکت سرخ‌های پایتخت تبعید شد.

به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس خیلی زود پشت بازیکنی را که موفقیتش را تضمین کرده بود، خالی کرده است و و حالا هم باید منتظر ماند و دید که در نهایت سرمربی آرژانتینی چه تصمیمی در مورد شماره ۷ تیمش خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.