دکتر جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درخصوص دلایل تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: این تغییر بنا بر صلاحدید و اختیار دکتر نمکی وزیر بهداشت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر زالی که سابقه و رزومه درخشانی در عرصه مدیریتی و همچنین نظام سلامت کشور دارند، با دستور وزیر بهداشت به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شدند.

به گفته وی، دکتر آقاجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دو سال پیش بر کرسی مدیریت این دانشگاه قرار داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دکتر زالی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دهه 80 سابقه ریاست بر این دانشگاه را داشتند که علاوه بر آن معاونت وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی او است.

با دستگیری یک دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این دانشگاه طی هفته‌های گذشته درگیر چالش‌ها و مباحث جدی آموزشی و مدیریتی بود.

متن حکم وزیر بهداشت به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علیرضا زالی
استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
با عنایت به سوابق ارزشمند مدیریتی و تجربیات گرانقدر حضرتعالی در نظام سلامت کشور، به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی منصوب می‌شوید تا با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در جهت تعالی کلیه امور دانشگاه اهتمام نمایید.
اعضای محترم هیات علمی و کارکنان صدیق دانشگاه در انجام این وظیفه خطیر و مهم جنابعالی را یاری خواهند نمود. امید است به یاری پروردگار در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.