«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیام‌هایی در توئیتر به دیدارهای اخیر میان نمایندگان کره‌شمالی و آمریکا در استکهلم سوئد اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت:«پس از دیدار در استکهلم، این موضوع بیشتر آشکار شد که مذاکرات آمریکا-کره شمالی اگر نگوییم در بن‌بست اما در شکل بدی قرار دارد. دلیل نگرانی این است که کره شمالی هشدار داده که زمان برای مذاکرات ممکن است با پایان ۲۰۱۹ نیز تمام شود. نباید اجازه داده شود که فرصت باقی مانده از دست برود.»

اولیانوف اضافه کرد: «آشکار است که سیاست "اول خلع سلاح هسته‌ای" کارایی ندارد. رویکردهای خلاقانه‌تر با تاکید بیشتر بر مشوق‌های مثبت در ازای گام‌های صحیح کره‌شمالی یک ضرورت است. این موارد دقیقا در قطعانه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل که توسط آمریکا فراموش شده، فراهم شده است.»

وزارت خارجه کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای در خصوص شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به «سیاست‌های خصمانه» علیه کره شمالی اصرار می‌ورزد و در برگزاری مذاکرات‌ ارزشمند با پیونگ‌یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می‌کند.

مذاکرات روز شنبه در استکهلم بعد از آن به شکست منتهی شد که هیأت کره شمالی، این گفت‌وگوها را به صورت نیمه‌کاره رها و تأکید کردند که این گفت‌وگوها انتظاراتشان را «برآورده نکرده است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.