برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم ماهیت کمپین ‌را کمی تغییر می‌دهیم تا مطمئن شویم قدرت کافی را برای انجام کاری که باید انجام دهم، دارم.

اظهارات سندرز اما با گفته‌های مشاورانش در روزهای اخیر در تناقض است. آنان تاکید داشته‌اند که سندرز به دنبال حمله قلبی‌اش رویه کمپینش را تغییر نخواهد داد.

با توجه به تاثیرگذاری برنی سندرز در رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها، تصمیم او برای عقب‌نشینی در رویه کمپینش، رقابت‌های انتخاباتی را دچار عدم قطعیت‌های تازه‌ای می‌کند.

کارشناسان اما گفته‌اند که اکنون برای تعیین تاثیرات وضعیت سلامتی سندرز در دیدگاه رای‌دهندگان بسیار زود است اما آنان یادآور شده‌اند که اظهارات او درباره سلامتی‌اش چالش تازه‌ای را برای سندرز ۷۸ ساله ایجاد خواهد کرد، نامزدی که در صورت پیروزی در انتخابات، پیرترین رییس جمهور آمریکا خواهد بود.

سندرز در اظهارات خود به برنامه‌ای برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی اشاره‌ای نکرد و گفت، کمپینش را فعالانه ادامه خواهد داد.

او تقریبا بدون وقفه در زمان‌هایی که مشغول امور سناتوری خود نیست، به فعالیت‌های انتخاباتی می‌پردازد و در اظهارات خود درباره سرعت کمپینش به این موضوع اشاره داشته است.

او در این باره گفت: ما گاهی در روز پنج یا شش نشست، سه یا چهار تجمع انتخاباتی و نشست‌های شهری و مردمی برگزار می‌کردیم. فکر نمی‌کنم این رویه را ادامه دهم.

سندرز در پاسخ به سوالی درباره اینکه از تغییر رویه کمپین چه منظوری دارد، گفت: احتمالا در روز چهار تجمع برگزار نکنم.

او در حالی که در کنار همسرش ایستاده بود، تایید کرد که رای‌دهندگان در زمان تصمیم‌گیری درباره رای خود به سلامت او توجه خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.