وحید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به روند ثبت نام زائران کربلا در سامانه سماح اظهار کرد: تاکنون در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴ نفر و در استان ۴۹ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۶۰ هزار وزیرا در دفتر کنسولگرای مستقر در استان صادر شد، با نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد ثبت‌نام کنندگان نیز افزایش پیدا می‌کند به گونه‌ای که روز گذشته ۲۰۰ هزار نفر در کشور و نزدیک به ۱۳ هزار نفر از ۲ روز گذشته تا کنون در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: در استان ۴۱ دفتر خدمات زیارتی وجود دارد که ۱۹ مورد از آنها در شهرستان اراک، ۶ مورد در خمین، ۴ دفتر در ساوه، ۳ دفتر در دلیجان و ۲ دفتر در شازند است و در شهرستان‌های کمیجان، آشتیان، تفرش، فرمهین، مهاجران و خنداب نیز در هر کدام یک دفتر وجود دارد.

اسکندری بیان کرد: علاوه بر زائرانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند برخی نیز توسط کاروان‌های زیارتی به کربلا مشرف می‌شوند، هزینه اعزام به کربلا توسط کاروان‌های زیارتی از راه زمینی بین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هزینه سفر هوایی نیز تقریبا ۳ میلیون و ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: زائران باید علاوه بر ثبت نام در سامانه سماح پاسپورت خود را نیز با اعتبار ۳ ماهه به همراه داشته باشند، ارائه خدمات به زائران کربلای معلی به مناسبت اربعین تا یک ماه پس از اربعین ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.