دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان عصر امروز به ابتکار طرف ترکیه‌ای صورت گرفت و دو طرف به تبادل نظر درخصوص مسائل سوریه باتوجه به توافق‌های به دست آمده در جریان نشست سه جانبه آستانه در آنکارا ادامه دادند.

نهمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در ادامه رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه روز ۲۵ شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آنکارا برگزار شد.

در گزارش دفتر مطبوعاتی کرملین آمده است: پوتین با توجه به برنامه اعلام شده از سوی ترکیه برای اجرای عملیات نظامی در شمال شرق سوریه از شرکای ترکیه‌ای دعوت کرد به دقت اوضاع را بسنجند تا به تلاش‌های جمعی برای حل و فصل بحران سوریه ضربه نزنند.

در همین حال دو طرف بر اهمیت تامین یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حق حاکمیت این کشور تاکید کردند.

از طرف دیگر خبر رسیده است که رنجرهای ارتش ترکیه صبح روز سه شنبه به سمت مرزهای مشترک با سوریه اعزام شدند و وزارت دفاع این کشور از تکمیل آمادگی نیروهای ترکیه برای آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد.

پوتین و اردوغان در ادامه گفت وگوی تلفنی برخی موضوعات همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر ادامه تماس‌ها در سطوح مختلف تاکید کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه نیز پیشتر و به ابتکار طرف ترکیه‌ای در خصوص آخرین اقداماتی احتمالی آنکارا در شمال سوریه به صورت تلفنی تبادل نظر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.