«دونالد ترامپ» در تازه‌ترین پیام توئیتری علیه مخالفانش در رابطه با رسوایی «اوکراین‌گیت» و جنجال‌ها درباره استیضاحش، به معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور تاخته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه در توئیتر نوشت: «خیلی ملال‌آور است که جو بایدنِ خوابالو خواستار استیضاح من شده است؛ کسی که پسرش هانتر به ضرر مالیات‌دهندگان آمریکایی حداقل میلیون‌‎ها دلار از دو کشور (آمریکا و اوکراین) غارت کرده است. من هیچ کار اشتباهی نکردم. کارزار انتخاباتی ناکام جو (بایدن) چاره دیگری به جز (درخواست برای استیضاح) برای او باقی نگذاشته است».

به دنبال افشای متن مکالمه ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مشخص شد که رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد.

هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد.

هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که اولا عضویت هانتر بایدن در هیأت مدیره بریسما با هدف جلب حمایت سیاسی آمریکا در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا صورت گرفته و ثانیا جو بایدن از نفوذ خود استفاده کرده تا پرونده فساد این شرکت را لاپوشانی کند.

اظهارنظر تازه ترامپ درباره ماجرای اوکراین‌گیت و آغاز روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که تحرکات برای تحقیق درباره استیضاح او از سوم مهرماه با اعلام «نانسی پلوسی»  رئیس مجلس نمایندگان این کشور آغاز شده و این تحرکات در جریان است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.