حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شبانگاه چهارشنبه در یکی از سلسله نشست‌های تحلیلی بصیرتی تشکل‌های انقلابی مشهد مقدس با موضوع «اهمیت مطالبه طرح شفافیت آرا در مجلس و خطر اطاله و انحراف آن»، که در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین پشتوانه نظام ما ظرفیتی است که مردم در این نظام داشتند.

پژمانفر گفت: حضرت امام(ره) همراه با فعال نمودن نخبگان، تأکید بیشتری بر حرکت مردمی داشتند چنانچه با همین مردم، انقلاب صورت گرفت و جنگ را پشت سر گذاشتیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تأکید کرد: امام به مردم نگاه ابزاری نداشتند بلکه نگاه امام به مردم، یک نگاه راهبردی بود.

وی افزود: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا جمله «به تو چه مربوط است؟» را در جامعه نهادینه کرده و حضور و مشارکت مردم را تضعیف کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در ادامه تصریح کرد: دموکراسی که جمهوری اسلامی ارائه کرده است، بهترین نوع دموکراسی در جهان بوده که چهل سال، آن را تجربه کردیم و بسیار قابل دفاع است.

حجت‌الاسلام پژمانفر، عامل اصلی اتفاقات ۹ دی‌ماه را کسانی دانست که نگذاشتند صدای مردم در مجلس شنیده شود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس را دیکتاتور خطاب نکرده است، عنوان کرد: من به آقای لاریجانی گفتم فعلی که شما انجام می‌دهید دیکتاتوری است چون اجازه ندادند من سخنم را در مخالفت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی مطرح کنم.

وی همچنین اضافه کرد: در خصوص تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی باید گفت به سبب بار مالی زیادی که دارد، خلاف قانون اساسی است. ریشه این مسئله در شفاف نبودن نقطه نظرات نمایندگان و عدم شفافیت آرا در مجلس است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: حق مردم این است که بدانند نمایندگان در مجلس چه می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.