کمبود اتوبوس در مسیر شلمچه عراق به نجف اشرف موجب شده تا هزاران زائر اربعین از بامداد روز پنجشنبه تاکنون در این گذرگاه مرزی متوقف شوند.

به دلیل ازدحام بیش از حد زائران اربعین در شلمچه عراق به دلیل نبود وسیله نقلیه برای انتقال آنها به نجف اشرف ، نیروی انتظامی از ورود زائران به پایانه مرزی شلمچه جلوگیری می کند.

نیروی انتظامی مستقر در مرز شلمچه از زائران اربعین خواست تا رفع مشکل کمبود وسیله نقلیه در مسیر شلمچه - نجف ، در موکب های  مستقر در مرز شلمچه استراحت کنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از مرز شلمچه حاکییست جمعیت زیادی از زائران اربعین در مسیر ورودی به پایانه مرزی متوقف شده اند و اجازه ورود به آنها داده نمی شود.

گرمای هوا در شلمچه و ازدحام جمعیت زائران را در این گذرگاه مرزی با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا روند جا به جایی زائران اربعین از شلمچه عراق به نجف اشرف به دلیل کمبود خودرو از چهارشنبه شب تاکنون با کندی مواجه شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست. 

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه عبور کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.