احمد محمدی فر بابیان اینکه تردد زائران اربعین همزمان با صبح پنج شنبه در مرزهای ایران به‌خوبی در حال انجام است، بیان کرد: ازدحام جمعیت نسبت به سال‌های قبل بیش از سه تا چهار برابر شده است اما بااین‌حال در مرزهای کشورمان هیچ مشکلی وجود نداشته و تردد روان و در حال انجام است.

وی بابیان اینکه تاکنون ۳۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور عبور کرده‌اند، تأکید کرد: نهادها و ستادهای مختلف توانسته‌اند در مرز کشورمان خوشبختانه امکانات خوبی را فراهم کنند اما کمبود وسیله نقلیه در خاک عراق یکی از مشکلاتی است که زائران با آن روبرو هستند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور بابیان اینکه کمبود وسیله نقلیه برای بردن زائران از مرز به شهرهایی چون نجف مشکل اصلی زائران است، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم از امکاناتمان در کشور عراق استفاده کنیم که این امر در حال رایزنی است.

محمدی‌فر گفت: عراق به هر صورت کشور خارجی است که هر اقدامی بخواهیم در آن صورت دهیم ملزم به موافقت دولت و حاکمیت آن کشور است لذا ما آماده کمک گرفتن از امکانات داخلی کشورمان در خاک عراق برای انتقال زائران از مرز به شهرهای آن کشور هستیم اما فعلاً باید درباره این امر رایزنی شود.

وی بابیان اینکه اقدامات خوبی از سوی کشور عراق صورت گرفته اما ازدحام جمعیت هم بسیار بالا است، تأکید کرد: به زائران توصیه می‌کنیم که در بدو ورود به خاک کشور عراق حتماً مقداری آب با خود همراه داشته باشند چراکه کمبود آب در مرزهای این کشور از سوی زائران بیان‌شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.