پژوهشگران دانشگاه «کینگز کالج لندن» با بررسی فاضلاب این شهر میانگین مصرف کوکائین شهروندان را محاسبه کرده‌اند. آنها با اندازه گیری ماده‌ای به نام «بنزویل‌گونین» در فاضلاب که گفته می شود برای تجزیه کوکائین توسط بدن انسان تولید می‌شود محاسبات خود را انجام داده اند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که مردم این شهر به طور میانگین روزانه ۲۳ کیلو کوکائین مصرف می کنند که این میزان بیشتر از مجموع مصرف پایتخت های هلند، اسپانیا و آلمان به‌شمار می رود.

تحقیقات دانشمندان همچنین نشان می دهد مردم لندن بر خلاف سایر شهرهای اروپایی در طول ایام هفته کوکائین مصرف می کنند. دکتر «لئون بارون» از دانشگاه کینگز کالج در این باره به اسکای نیوز می گوید:‌ کوکائین به مصرف روزانه مردم در لندن تبدیل شده است.

آمارها حاکی است که میزان مصرف کوکائین در لندن از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ دوبرابر شده است. همچنین بازار مصرف این ماده در سایر شهرهای انگلیس به ویژه بریستول هم افزایش قابل توجهی داشته که این مساله به عقیده کارشناسان نشان می‌دهد قاچاقچیان به دنبال بازارهای جدید در سایر شهرها هستند.

«تونی سگرز» کارشناس اسبق آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس می‌گوید: به نظر من لندن به نقطه اشباع رسیده است. تقاضا بالا رفته، قیمت افزایش نداشته و دسترسی مردم هم به کوکائین راحت است. به همین دلیل بازار مصرف در سایر شهرها بالا رفته است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که پلیس انگلیس به تازگی موفق شد ۱۳ عضو آنچه بزرگترین باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر خواند، دستگیر کند.

این افراد تحت پوشش شرکت‌های تجاری در انگلیس و هلند و از طریق جاسازی مواد مخدر در کامیون های حامل صیفی‌جات قاچاق می کردند. پلیس هلند می‌گوید بیش از ۵۰ تن مواد مخدر شامل کوکائین، هروئین و ماری‌جوانا به ارزش ۳۸ میلیون پوند از فوریه (بهمن) تا اکتبر (مهر) ۲۰۱۸ جابه‌جا شده است. این نهاد امنیتی اردیبهشت گذشته نیز ۶ عضو دیگر این باند را دستگیر کرد که طبق قرار استرداد مجرمین اتحادیه اروپا، به انگلیس منتقل خواهند شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پلیس موفق شد در مجموع ۳۵۱ کیلو کوکائین، ۹۲ کیلو هروئین، ۲۵۰ کیلو ماری جوانا و یکهزار و ۸۵۰ کیلو حشیش را کشف و ضبط کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.