محبوب رستم‌زاد مسوول اطلاع رسانی بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام عصر امروز در ایلام گفت: تمامی بیمارستان‌های دولتی سطح استان ایلام با تجهیز امکانات جهت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: همچنین ۲۰ تیم بهداشت محیط در تمامی مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران فعال هستند.

مسوول اطلاع رسانی بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام تصریح کرد: تاکنون بیماری خاصی بین زوار اربعین در مهران مشاهده نشده است، تمام نیروهای بهداشتی مستقر در مهران در حوزه‌ی آموزش، پیشگیری، بیماریابی و … تمام تلاش خود را جهت مقابله با بیماری‌های احتمالی خواهند کرد.

وی  بیان کرد: درمانگاه دانشگاه علوم‌پزشکی در مرز مهران با ۵ پزشک فعالیت خود را آغاز کرده و این تعداد در روزهای آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رستم‌زاد اضافه کرد: ۳۰ نفر پرسنل بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی در هر شیفت در پایانه مرزی مهران مستقر و به زائرین ارائه خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای حفظ سلامت زائرین و تحقق مقوله مشارکت‌های اجتماعی ۱۳ هزار عدد ماسک نانو فیلتردار از سوی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام اهدا و سپس به معاونت بهداشت دانشگاه و گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر تحویل داده شد.

مسوول اطلاع رسانی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۳ بیمارستان صحرایی در حد فاصل شهر مهران تا پایانه مرزی(یکی در داخل محوطه بیمارستان مهران یکی در نزدیکی پایانه برکت و دیگری در میدان اربعین ورودی پایانه مرزی) راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا زائران به مقدار لازم آب سالم و بهداشتی به همراه داشته باشند، و از مصرف غذاهای مانده خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.