به گزارش پایگاه رسمی جنبش انصار الله یمن، "محمد علی حوثی" دیشب (جمعه) در حساب توئیتری خود نوشت: به جای اعزام هزاران نیروی نظامی به خاورمیانه و برنامه ریزی جنگ و خونریزی برای هم پیمانان خود و ملت های آزاده، بهتر است "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و "مارک اسپر" وزیر دفاع این کشور طرح های همزیستی، زندگی برابر و دمکراسی را گسترش دهد.

 وی اضافه کرد: بهتر است برای یک بار که شده به همپیمانان خود بگویند، معنای "شاخه زیتون" در نشان ایالات متحده چیست. آنها ادعا می کنند که بخشی از ترویج انسانیت هستند، ولی در عمل به همپییمانان خود کمک می کنند تا بدترین بحران انسانی را در یمن رقم بزنند.

حوثی تاکید کرد: دولت آمریکا بهتر است دنیا را با تغییر سیاست های خصمانه خود که جز ویرانی فایده ای نداشته، شگفت زده کند. مردم آمریکا باید بدانند که دولتشان از جنگ ها در ویتنام، عراق و یمن هیچ نفعی نبرده است .   

عضو شورای عالی سیاسی انصار الله یمن افزود: ملت ما از نیروها، اسلحه ها و رهبری شما نمی هراسد و از نیروهایی آمریکایی بیشتر نیز باکی ندارد و بر خداوند توکل می کند و به اذن خداوند هرآنچه انجام دهید، به ضرر شما خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت ترامپ سه هزار نیروی نظامی بیشتر به عربستان اعزام و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی را به این کشور ارسال می‌کند.

«جاناتان هوفمن» سخنگوی پنتاگون گفت: «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به درخواست فرماندهی مرکزی ایالات متحده، مجوز اعزام نیروهای اضافی آمریکایی و ارسال تجهیزات دفاعی به ریاض را صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.