به گزارش رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد اعلام کرد آلمان صادرات تسلیحاتی را که ترکیه بتواند در سوریه استفاده کند، ممنوع می‌کند.

«آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان از شرکای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا در ایجاد ثبات در سوریه مشارکت کنند.

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به سوالی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت تمامی کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی باید به ایجاد ثبات در منطقه کمک کنند.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز‌های ترکیه است.

عملیات تجاوزکارانه آنکارا پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد؛ اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. در پی این تحولات، شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.