سردار احمد دولت خواه افزود: همچنین با استفاده از سامانه‌های هوشمند از رده ها و پلیس های تخصصی در این حوزه و اجرای عملیات ها و ماموریت های تخصصی شان  حمایت کرده ایم، این سامانه، امکان ارتباط بی سیمی تمام پلیس‌های تخصصی را با  یکدیگر امکان پذیر میکند.

وی در خصوص اقدامات فاوا ناجا برای برگزاری راهپیمایی بزرگ و معنوی اربعین حسینی (ع)، ادامه داد: مأموریت معاونت فاوا ناجا به عنوان یک رده تخصصی در مراسم عظیم اربعین، ایجاد زیر ساختهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای تسهیل در تردد زائران در حوزه های مختلف است.

دولت خواه با اشاره به روحیه جهادی و انگیزه قوی کارکنان این رده تخصصی در راستای خدمت به زائران حسینی، افزود: فاوا ناجا از سال های  گذشته با اعزام تیم های کارشناسی خود به نقاط مختلف مرزی برای بررسی در حوزه های مختلف از جمله حوزه زیر ساخت ها، سامانه ها، سامانه های نظارت تصویری و ارتباطات بی سیمی تلاش های فراوانی کرده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا به راه اندازی سامانه های نظارت تصویری اشاره کرد و گفت: سیستم نظارت تصویری (دوربین های مدار بسته) در  مرزهای چهارگانه؛ مهران، چذابه، شلمچه و خسروی وهمچنین داخل گیت ها تعبیه شده است و با ایجاد این سیستم مانیتورینگ، امکان مشاهده زائران از تهران وجود دارد.

وی از آمادگی کامل معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در خصوص هر نوع خدمات دهی زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری در مرزهای منتهی به خاک عراق خبر داد.

دولت خواه ادامه داد: با تهیه اپلیکیشن های موبایلی این امکان برای معاونت اجتماعی ناجا  فراهم شده که  با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی در این اپلیکیشن ها فعالیت کند.  

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین فاوا گفت: در ستاد فرماندهی از طریق مانیتورینگ می توانیم مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی و سایر مسیرهای تردد زوار را به صورت آنلاین و برخط رصد و کنترل کنیم. امکان مانیتورینگ جاده ای برای پلیس راهنمایی و رانندگی و برخی رده های دیگر نیز فراهم شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.