در اخطایه سازمان هواشناسی آمده است: نفوذ سامانه بارشی از بعداز ظهر امروز (۲۰ مهرماه) موجب بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید و کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه  سانتیگراد در استان‌های  گیلان، مازندران و گلستان می‌شود و این شرایط طی فردا (۲۱ مهرماه) نیز ادامه دارد. طی این مدت میزان بارش در برخی نقاط استان گیلان  بیش از ۱۰۰ میلیمتر و در برخی نقاط استان مازندران بیش از ۱۲۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آن‌ها، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی و مواج شدن دریای خزر وجود دارد بنابراین به مردم توصیه می‌شود نسبت به توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در تردد درجاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع احتیاط و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات البرز به‌ویژه در دامنه‌های شمالی البرز مرکزی و شرقی، از  شنا کردن در دریا و تردد قایق‌ها و شناورهای سبک، تفریحی و صیادی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی اتخاذ کنند.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده ست: بعد از ظهر امروز (۲۰ مهرماه) با نفوذ سامانه بارشی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش دما در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات قزوین و نیمه شمالی کرمانشاه رخ خواهد داد. این شرایط فردا (۲۱ مهرماه) برای نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین و خراسان شمالی، شمال مرکزی، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و سمنان و برخی مناطق استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان پیش‌بینی می‌شود که احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه و کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد را در پی دارد. در این شرایط به مردم توصیه می‌شود هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیلها، رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی رشد ابرهای همرفتی در بعد از ظهر امروز (۲۰ مهرماه) دربرخی مناطق هرمزگان، جنوب فارس و برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۲۱ مهرماه) در  برخی مناطق هرمزگان، جنوب و غرب فارس و برخی نقاط کهگیلویه و بویر احمد باعث وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه  را در پی دارد بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی  دوشنبه (۲۲ مهرماه) برای مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود  که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را در پی دارد بنابراین نسبت به خودداری از تردد در فضای باز به ویژه برای کودکان و بیماران قلبی و تنفسی، احتیاط در رانندگی

 توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در اخطاریه دیگری آورده است: از بعدازظهر امروز (۲۰مهرماه) وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی دریای خزرتا سه و نیم متر پیش

‌بینی می‌شود و این شرایط تا اواخر وقت فردا(۲۱ مهرماه) ادامه می‌یابد.

در این شرایط از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا شرایط برای ورود و خروج کشتی‌ها نامناسب خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.