یک دیپلمات آمریکایی قصد دارد روزهای آتی برای رایزنی درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله «ایران» به امارات متحده عربی و عربستان سفر کند.

«دیوید پی هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی قرار است ۱۲ تا ۱۸ اکتبر (۲۰ تا ۲۶ مهر) با سفر به امارات و عربستان با مقام‌های ارشد هر دو کشور یاد شده و نیز «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار کند.

دیوید هیل قصد دارد با رئیس جمهور مستعفی یمن در باره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله نبرد در یمن گفت‌و گو کند.

ارتش آل‌سعود همراه متحدان خود از جمله امارات حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگردانی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح انصارالله در  یمن آغاز کرد، تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. گفته می‌شود ائتلاف عربستان در جریان جنگ یمن حدود ۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است.

 به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، این دیپلمات آمریکایی در این دیدار تداوم حمایت واشنگتن از روند سیاسی و مسالمت آمیز حل بحران یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد را به اطلاع عبدربه منصور هادی خواهد رساند.

طبق ادعای روزنامه انگلیس «فایننشال تایمز»، عربستان سعودی بعد از حمله ۲۳ شهریورماه به تاسیسات شرکت «آرامکو»، با انصارالله یمن مذاکراتی مخفی و محرمانه داشته است.

گفته می‌شود که دیوید هیل در زمینه نحوه مقابله با آنچه که تداوم فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه خوانده شده، با مقام‌های ارشد کشورهای یاد شده رایزنی کند.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد شنبه به وقت تهران گفت که آمریکا با ارسال تجهیزات و نیروهای بیشتر به عربستان به دنبال افزایش توانایی دفاعی این کشور است.

وی یکی از دلایل اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان را ایجاد توان بازدارندگی مقابله با ایران توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.