در این بیانیه آمده است: ما از نزدیک شاهد تلاش هایی برای سایه انداختن بر اقدامات ترکیه به منظور ایجاد یک منطقه امن هستیم، منطقه ای امن که با پاکسازی شمال شرق سوریه از تروریست ها در چارچوب «عملیات چشمه صلح» حاصل می شود.
همانطور که پرزیدنت رجب طیب اردوغان در تازه ترین تماس تلفنی اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ما از طریق «عملیات چشمه صلح» مسئولیت بازداشت عناصر داعش و اعضای خانواده آنها را در بازداشتگاه ها و اردوگاه ها، به عهده خواهیم گرفت.

ترکیه تلاش خواهد کرد تا مسئولیت بازداشت اعضای داعش و خانواده های آنها را در مناطقی که از دست تروریست ها آزاد شده اند بر عهده بگیرد و آنها را در حبس نگه دارد.
ما آماده همکاری با کشورها و سازمان های بین المللی برای کمک و بازپروری همسران و کودکانی هستیم که در جنایات مرتکب شده توسط جنگجویان تروریست خارجی وابسته به داعش شرکت نکرده اند.

از سویی دیگر، باید اذعان کرد راه حل پایدار برای این مسئله، بازگرداندن (داعشی‌ها) به کشورهای مبدا، تعقیب قانونی و بازپروری آنها توسط کشورهایی است که جنگجویان تروریست خارجی و خانواده های آنها که در سوریه دستگیر شده اند، از آنجا آمده اند. ما در این زمینه به تلاش های مشترک جامعه بین المللی بسیار اهمیت می دهیم. ترکیه به هر طریق ممکن از تلاش های جامعه جهانی برای دستیابی به این هدف پشتیبانی خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.