رقابت‌های گرند سوئیس امشب(شنبه) برگزار شد و تنها نماینده ایران، پرهام مقصودلو،  با ریتینگ بین المللی ۲۶۶۴ توانست در مقابل وفک با ریتینگ بین المللی ۲۶۱۸ به پیروزی برسد. پرهام مقصودلو در بازی دوم که شب گذشته برگزار شد مقابل لنس هندرسون با ریتینگ بین المللی ۲۴۹۴ از اسپانیا پیروز شد.

قهرمان حال حاضر جهان، مگنوس کارلسن با ریتینگ بین المللی ۲۸۷۶ که توانسته بود در دور اول این رقابت‌ها به پیروزی برسد و در دور دوم به تساوی دست پیدا کند باز هم در دور سوم متوقف شد و همچنان رکورد شکست ناپذیزی خود را حفظ کرد.
 مقصودلو با 2.5 امتیاز در جدول رقابت ها  بالاتر از کارلسن 2 امتیازی قرار دارد.

مجموع جوایز این رقابت‌ها حدود ۴۳۳ هزار دلار خواهد بود که نفر اول ۷۰ هزار دلار خواهد برد. این مسابقات در ۱۱ دور در حال برگزاری است همچنین اختتامیه این مسابقات ۲۹ مهرماه خواهد بود. روسیه با ۲۶ نفر بیشترین بازیکنان را در این رقابت‌ها دارد.

در مسابقات گرند سوئیس نفرات سرشناس و بزرگی مانند مگنوس کارلسن (۲۸۷۶)، نفر اول رنکینگ جهانی، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷) و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) حضور دارند. مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، شانس رقابت با برترین شطرنج‌بازان دنیا را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.