آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت: بنابراین اکنون آن‌ها دنبال "مردک مجرم" افسانه‌ای و فوق‌العاده‌ترین شهردار تاریخ نیویورک، رودی جولیانی افتاده‌اند.

او در ادامه نوشت: شاید به نظر برسد گاهی خشن شده باشد اما او مردی فوق‌العاده و وکیلی بی‌نظیر است. چنین پیگیری موهوماتی در ایالات متحده آمریکا به راه افتاده است. شرم‌آور است!

چهارشنبه شب دو حامی مالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اتهام تخلف انتخاباتی بازداشت شدند. این دو در جریان تحقیقات از جو بایدن و پسرش هانتر در اوکراین، دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ بوده‌اند.

لو پارناس" و "ایگور فرومن" که هر دو تاجرند از سوی دادستانی نیویورک متهم شدند که در "جور کردن انتقال پول از خارج از آمریکا به ستاد انتخاباتی کاندیداها در سطح ملی و ایالتی نقش" داشته‌اند و برای این کار مرتکب پولشویی هم شده‌اند.  

براساس گزارش‌ها، این دو در جریان تحقیقات رودی جولیانی برای یافتن سرنخی از فساد ادعایی هانتر بایدن در اوکراین بسیار فعال بوده‌اند. هانتر بایدن پسر جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا است که هم‌اکنون نامزد پیش‌رو رقابت‌های درون حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به حساب می‌آید.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دستیاران پارناس گفته‌اند که او "صدها هزار دلار" پول برای حفظ جولیانی در شرکت صوری خودش پرداخت کرده بود. جولیانی پنج‌شنبه گفت توصیه‌های حقوقی و تجاری برای این دو ارائه می‌داده است. براساس این گزارش، جولیانی آن‌ها را به کی‌یف فرستاده بود تا "افراد و اطلاعاتی که بتوان برای تضعیف تحقیقات بازرس رابرت مولر استفاده کرد" پیدا کنند و همچنین به اطلاعاتی برسند که به طور بالقوه به جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ "لطمه" بزند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.