النشره گزارش داد، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله در توییتی نوشت: یک گزارش رسمی به زودی منتشر خواهد شد که در ۴۲ سال گذشته بی‌سابقه است و شامل افشای اطلاعات جدید پیرامون کودتای خونینی است که به ترور ابراهیم الحمدی، رئیس جمهوری پیشین یمن در ۱۱ اکتبر ۱۹۷۷ منجر شد.

وی در توییت دیگری نوشت، نخستین گزارش رسمی از جنایت ترور ابراهیم الحمدی شامل افشای نام بارزترین عاملان این جنایت با استناد به ادله و مدارک خواهد بود.

ترور ابراهیم الحمدی، فرمانده نظامی و رئیس جمهوری یمن (یمن شمالی) از ۱۳ ژوئن ۱۹۷۴ تا ۱۱ اکتبر۱۹۷۷ از عجیب‌ترین جنایت‌های ترور سیاسی است که به زندگی این رئیس جمهوری عربی به وسیله کُلت افسر نزدیک به او پایان داد، آن هم چند دقیقه پس از آنکه همان افسر با سلاح سرد، جان برادرش عبدالله الحمدی را گرفت.

با وجود تلاش‌های علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن، ابراهیم الحمدی که به دنبال رشد و توسعه کشورش بود، همچنان در یاد و خاطره مردم این کشور زنده است و صالح پس از دامی که به همراه سایر افسران کار گذاشت، شخصاً به دست داشتن در ترور ابراهیم الحمدی و برادرش متهم است. علاوه بر آن، در کنار تبانی‌های خارجی برای سرپوش نهادن به این ترور، اتهاماتی درمورد دست داشتن در ترور الحمدی، متوجه عربستان است؛ چرا که الحمدی با نفوذ ریاض در یمن مخالف بود و عربستان را خطرناک می‌دید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.