پس از شکایت باشگاه استقلال در مورد دربی سوپر جام به دادگاه CAS، این مرجع قضایی ورزش چند روز پیش رای خود را در این باره اعلام کرد و اعتراض استقلال نسبت به تعویق بازی رد شد و آبی پوشان در این پرونده شکست خوردند.

 در حکم به صراحت قید شده که استقلال خواهان تعویق بازی شده و حاضر به برگزاری بازی در آن تاریخ مقرر نبوده است و همچنین در دفاعیه طرفین اشاره شده که آبی های تهران در روز بازی سوپرجام در اردوی ترکیه بوده و در آن تاریخ بازی  دوستانه با ترکمنستان داشته اند. همچنین شاگردان شفر در همان مقطع برای تهیه ویزا برای حضور در یک تورنمنت در آلمان به سفارت این کشور در ترکیه رفته بودند. این خبر اخیرا فاش شد و در حکم منتشره هم به  چنین موضوعی اشاره شده است.

 در مورد هزینه‌های قضاوت که توسط دادگاه عالی CAS تعیین شده است، ۸۰ درصد از مبالغ باید توسط باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال ایران پرداخته  شود و ۲۰ درصد به صورت مشترک و مجزا توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان لیگ فوتبال ایران پرداخته خواهد شد.

استقلالی ها برای بررسی پرونده تمام هزینه ۲۰هزار دلاری را پرداخت کرده اند و حالا باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال باید ۲۰ درصد هزینه ها را بدهند و در حال حاضر قصد پرداختش را ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.