تیم ملی والیبال ایران صبح امروز (دوشنبه) ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۸، در دهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت.

ایران طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ، با ترکیب امیر غفور، سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا موذن (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۶ - ۲۴ ایران

دو تیم بازی پایا پایی را از خود به نمایش گذاشتند تا اینکه ایتالیا با اشتباه بازیکنان ایران ۲ - ۴ پیش افتاد. ایتالیا با آبشار "نلی" اختلاف را به سه پوئن افزایش داده و ۳ - ۶ پیشی گرفت. دو تیم در حالی که نتیجه ۴ - ۸ به سود ایتالیا بود راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با شروع بازی درخشش معروف در خط سرویس باعث شد دریافت‌های ایتالیا با مشکل مواجه شده و ایران با کسب ۴ امتیاز متوالی، بازی را هم در امتیاز ۸ به تساوی بکشد. ایران توانست با سرویس‌های خوب شفیعی ۱۲ - ۱۰ پیش بیافتد و ایتالیا را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. بازی پایا پای دو تیم ادامه داشت تا اینکه ایتالیا ۱۵ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز به دست آورد.

در حالی که با حرکات سرعتی در هر دو تیم بازی پایا پای پیش می‌رفت، آبشار غفور بیرون رفت تا ایتالیا ۱۸ - ۲۰ پیش افتاده و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی فیاضی اختلاف به یک امتیاز کاهش یافت تا اینبار ایتالیا در امتیاز ۲۱ - ۲۲ وقت استراحت بگیرد. ایران توانست اختلاف دو امتیازی را جبران کرده و در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی بکشد. با سرویس‌های خوب معروف دریافت‌های ایتالیا با مشکل مواجه شد تا روی توپ‌های برگشتی ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرده و ۲۶ - ۲۴ پیروز ست نخست بازی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.