اسکای نیوز گزارش داد، آلدار خلیل، مسؤول مرکز روابط دیپلماتیک در "جنبش جامعه دموکراتیک" در توییتر نوشت، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای کرد و ارتش سوریه گامی پیشگیرانه برای حمایت از مرزهاست و اداره خودمختار از لحاظ انجام وظایف دولت در حفظ امنیت کشور به عنوان یک طرح و ایده هیچ مغایرتی با گام جدید لحاظ شده ندارد.

این مقام ارشد کرد اظهار کرد: توافق با دمشق و مسکو در وهله نخست یک توافق نظامی برای استقرار نیروها در مناطق هم‌مرز با ترکیه است.

وی افزود: توافق مربوطه به وضعیت اداره خودمختاری یا وضعیت شهرها و شهرک‌های دیگر نمی‌پردازد فقط مربوط به اداره فوق‌العاده اوضاع برای توقف پیشروی نیروهای ترکیه و تجاوزاتشان به خاک سوریه است.

این مقام کرد ادامه داد: ملت ما در شمال و شرق سوریه در هیچ مرحله‌ای به دنبال جدایی نبوده بلکه برعکس ثابت کردند که هدف آنها وحدت سوریه و جامعه آن است.

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه روز یکشنبه از توافق با دولت سوریه در زمینه ورود ارتش سوری به مناطق کردنشین و استقرار در طول مرزهای سوریه و ترکیه برای ممانعت از حمله ترکیه خبر داد و گفت، این توافق فرصت را برای آزادسازی بقیه خاک سوریه از دست ارتش ترکیه نظیر عفرین و دیگر شهرک‌ها فراهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.