صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی در پایانه‌های مرزی و شهرهای نجف، کربلا، بصره و کاظمین، اظهار داشت: در پایانه مرزی خسروی امروز آسمان صاف است که گاهی افزایش ابر وجود دارد، همچنین طی دو روز آینده آسمان قصرشیرین صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در قصرشیرین به ترتیب ۳۶ و ۱۹ درجه است.

وی با بیان اینکه آسمان مهران امروز صاف تا کمی ابری است، گفت: در این پایانه مرزی آسمان فردا صاف، با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز در مهران آسمان نیمه‌ابری، گاهی گردوخاک و وزش باد شدید وجود دارد. بیشینه دما فردا در مهران ۴۰ درجه و کمینه دما ۲۳ درجه خواهد بود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در شلمچه امروز آسمان صاف است همچنین طی دو روز آینده آسمانی صاف با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در شلمچه به ترتیب ۴۰ و ۲۳ درجه خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: آسمان نجف امروز صاف است، همچنین طی دو روز آینده آسمان این شهر صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما فردا در نجف ۳۸ درجه و کمینه دما ۲۱ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: آسمان کربلا نیز امروز صاف است همچنین در دو روز آینده آسمان این شهر صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در کربلا به ترتیب ۳۸ و ۲۱ درجه خواهد بود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین در کاظمین و بصره امروز آسمان صاف است و طی دو روز آینده نیز آسمانی صاف، گاهی افزایش ابر در این دو شهر پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه کمینه دما طی دو روز آینده در این دو شهر بین ۲۱ و ۲۲ درجه متغیر است.

* رگبار پراکنده در برخی شهرها ‌

ضیائیان بیان کرد: بعدازظهر فردا تا اوایل شب در بوشهر، جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همین شرایط روز چهارشنبه در غرب هرمزگان، جنوب فارس، بخش‌هایی از بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد حاکم است.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از فردا تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و دما در شمال کشور افزایش می‌یابد.

* آسمانی صاف در تهران تا پایان هفته

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت، گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر با کمی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و همین شرایط تا روز جمعه نیز حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 15 درجه خواهد بود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.