حسن روحانی در نشست خبری با خبرنگران و اصحاب رسانه درباره عملکرد دولت در برابر فشارهای اقتصادی گفت: از لحاظ سیاسی و بین المللی جموری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی تر و مستحکم تری دارد. در سازمان ملل برای ما مشخص بود که همه کشورها اذعان داشتند ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر بود و همه نسبت به ایستادگی ملت ایران را تحسین می کردند. البته ۱۸ ماه بسیار سختی بر مردم ما گذشت. مردم شرایط اقتصادی خوبی نداشتند و فشارها زیاد بود.

وی افزود: به ویژه آنها که حقوق ثابت داشتند فشار بیشتری تحمل کردند اما این کار عظیم دولت در این ۱۸ ماه بود که توانسته شاخص‌ها علی رغم فشار تحریم برگرداند. این کار کار آسانی نبوده است. من از تمام دست اندرکاران، همه وزرا و مسئولان اقتصادی، بانک مرکزی و همه بانک های کشور که به ما یاری رساندند و مدیران تشکر و سپاسگذاری می کنم. نترسیدند، نهراسیند و در جنگ اقتصادی ایستادند و مقاومت کردند و پشت بحران را شکستند. امروز ما می توانیم به خوبی به این نکته تکیه کنیم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی شکست نخوردیم و علی رغم مشکلات راه آینده خودمان را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد.

حسن روحانی گفت: تلاش دولت این است که در دو سال باقیمانده پایان دولت آرامش و ثبات اقتصادی را به زندگی مردم بازگرداند. از مردم درخواست کمک داریم تا در این راه پیروز و موفق باشیم. 

وی با اشاره به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همیشه برای این جلسات اهمیت قائلم و روال ما این بوده که من روزهای چهارشنبه در دولت خدمت مردم اعلام می‌کند. صدا و سیما گاهی ما را یاری می‌کند ولی ممکن است برخی هفته ها ما را یاری نکند. برخی مواقع صدا و سیما از سخنان ما خوشش نمی آید، بالاخره بایستی باهم بسازیم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.