سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: یکم مهرماه امسال سارقان در حال سرقت یک‌دستگاه موتورسیکلت در خیابان حافظ بودند که با سر رسیدن مالک موتور، میان آنها درگیری ایجاد می­‌شود که هنگام درگیری مالک از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شده و یکی از سارقان از محل متواری و سارق دیگر به نام "الف" ۲۵ ساله توسط گشت کلانتری ۱۲۹ جامی دستگیر و پس از تحقیقات اولیه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس قرار گرفت.

وی عنوان داشت: متهم در بازجویی‌های انجام شده درباره شیوه و شگرد سرقت موتورها گفت: من همراه همدستم "م" ۴۵ ساله ساکن یکی از شهر‌های حومه تهران اقدام به سرقت موتور می‌کردیم و من در نقش زاغ‌زن بودم و او موتور را روشن می‌کرد و بلافاصله از محل متواری می‌شدیم. موتور‌های مسروقه را همدستم به یکی از همشهریانش می‌فروخت. تاکنون نزدیک به ۴۰۰ دستگاه موتور به این شیوه سرقت کرده و بیشتر سرقت‌های خود را نیز در محدوده خیابان کارگر، جمهوری، طالقانی و حافظ انجام می‌دادیم.

سرهنگ عزیزخانی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان پول حاصل از سرقت موتورسیکلت‌ها را صرف خرید مواد مخدر می‌کردند، ادامه داد: با توجه به اعتراف سارق و انجام تحقیقات پلیسی همدست وی نیز در مخفیگاهش دستگیر شد. با دستگیری متهم دوم پرونده، مالخر موتور‌های سرقتی نیز در یکی از شهر‌های اطراف تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی درباره موتور‌های سرقت شده و ارزش ریالی اموال سرقتی گفت: متهمان به سرقت ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرده‌اند که این سرقت‌ها شامل سرقت انواع موتور آپاچی، پالس و... است و ارزش ریالی آنها را کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. متهمان با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه ۳۴ برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی تمام مال باختگان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.