حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از احیای دریاچه ارومیه  به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل دولت یازدهم نام برد که  با موفقیت انجام شد.

وی افزود:امروز می توانیم به احیای دریاچه مطمئن باشیم اگر این قدم برداشته نمی شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و باغات و مزارع از بین رفته بود.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: اگر تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک نبود بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان کرده بود. امروز از بنزین یورو پنج استفاده می‌شود و این به معنای تضمین سلامت مردم عزیز ما بوده و هست.

روحانی گفت: در تلاشی که صورت گرفت هزینه بیمار کاهش یافته و پول پرداختی توسط بیمار کم شده است. سال‌ها افرادی در کشور ما از بیماری رنج می‌بردند اما چون پول درمان نداشتند به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند؛ بعد از اعلام طرح تحول سلامت در ایران، سوال کردم از بستری شدگان بیمارستان که درد شما برای چند سال پیش است؟ می گفتند برای سال‌ها قبل اما پول نداشتیم به بیمارستان و پزشک مراجعه کنیم و با درد می ساختیم. این کاهش درد مردم به عنوان افتخار برای همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: من در اینجا لازم است بگوییم حادثه‌ای در کشور رخ نداد مگر آنکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم آن حضور پیدا کردند.

روحانی گفت: من می بینم چهره‌های پزشکانی را که در هشت کیلومتری خط مقدم جنگ زیارتشان کردم. پزشکان ما با خط مقدم جنگ فقط چند کیلومتر فاصله داشتند. نشد در کشور ما سیلی ، زلزله‌ای طوفانی پیش بیاید که طبیبان و پرستاران ما در اولین هواپیماها و هلیکوپترها برای نجات مردم نشتابند. این را در زلزله منجیل و رودبار و کرمان و کرمانشاه مشاهده کردم.

گزیده  سخنان رییس جمهور به این شرح است:

برای دولت های یازدهم و دوازدهم افتخار است که دولت سلامت و محیط زیست خوانده می شوند.

امروز در تمام شهرهای بزرگ ایران از بنزین استاندارد استفاده است.

آرامش و کاهش درد مردم در پی اجرای طرح تحول سلامت، افتخاری برای همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

در کشور ما سوءتغذیه وجود ندارد.

روزانه ۱۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل می شوند و هر هفته ۳۰ روستا از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

خارج شدن از یک توافق بین المللی ننگ برای یک کشور است.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.