مجید فرهمندزاده افزود: با وصول گزارشی مبنی بر کلاهبرداری از فردی که پرونده قضایی و محکومیت داشت، موضوع در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها برای دستگیری متهمان آغاز شد.

وی اظهارداشت: فردی به اتهام رمالی که به چهار سال زندان محکوم شده بود به جای تن دادن به قانون، به شخصی که مدعی بود با اعمال نفوذ در دستگاه قضایی او را نجات می‌دهد، اعتماد می‌کند.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی دادگستری یزد، فرهمندزاده گفت: این ۲ نفر در یکی از گاوداری‌های اطراف یزد توافق می‌کنند که به واسطه آشنایی که این فرد در دادگستری دارد با  پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان، حکم زندان را لغو کند، رمال موافقت کرد، ۶۰ میلیون تومان به عنوان قسط اول پرداخت می‌کند و در انتظار عدم اجرای محکومیت خود ماند.

فرهمندزاده یادآور شد: پس از گذشت چند روز کلاهبردار با رمال تماس می‌گیرد و تقاضای ۶۰ میلیون تومان دیگر می‌کند و در نهایت به لحاظ عدم به نتیجه رسیدن پرونده، محکوم  دادگستری را در جریان موضوع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: رمال با کلاهبرداران در گاوداری خود برای پرداخت شصت میلیون دیگر قرار می‌گذارد، مأموران این ۲ کارچاق کن را قبل از دریافت وجه دوم دستگیر می‌کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری یزد با اشاره به این رخداد جالب اظهار داشت: در این پرونده اول ثابت می‌شود هیچ رمالی قدرت گره‌گشایی از کار مردم را ندارد، اگر داشت در این پرونده، اول مشکل خود را حل می‌کرد و دوم اینکه هیچ راهی به جز تمسک به قانون و تمکین از مقررات وجود ندارد و یاری گرفتن از کارچاق کن‌ها جز از دست دادن وقت، پول و سرمایه، هیچ گره دیگری را باز نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.