هیل گزارش داد، این جلسه روز چهارشنبه (امروز) برگزار می‌شود و اعضای کمیته‌های نیروهای مسلح و روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان در آن حضور خواهند داشت.

این جلسه دو روز بعد از آن برگزار می‌شود که کاخ سفید در واکنش به حمله ترکیه به شمال سوریه تحریم‌های جدیدی علیه دولت آنکارا وضع کرد.

اعضای کنگره آمریکا در حال بررسی وضع بسته تحریمی دیگری هستند تا ترکیه برای توقف عملیات نظامی در شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

انتظار می‌رود سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی «لیندسی گراهام» و «کریس فان هالن» سناتور دموکرات ایالت مریلند روز پنجشنبه لایحه تحریم تازه‌ای را که به طور مشترک تهیه کرده‌اند، ارائه دهند.

«مایکل مک‌کال» نماینده جمهوریخواه تگزاس و «الیوت انگل» نماینده دموکرات نیویورک در مجلس نمایندگان نیز قرار است لایحه پیشنهادی خود را بزودی ارائه کنند.

این در حالی است که ترامپ تصمیم گرفته است تا نیروهای آمریکایی را که در شمال شرق سوریه با نیروهای کُرد همکاری می‌کردند از آن منطقه خارج کند.

قرار است مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به قطعنامه‌ای در مخالفت با این تصمیم ترامپ رأی بدهد.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا از نمایندگان کنگره خواستند تا به این قعطنامه رأی مثبت بدهند.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه آغاز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.