آناتولی گزارش داد، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفت: آنچه که ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه انجام می‌دهد، اتحادیه عرب انجام نمی‌دهد. ترکیه میزبان چهار میلیون آواره است و اگر رفتارش با آوارگان بد بود درب‌ها را باز کرده و اروپا را غرق در آوارگان می‌کرد.

پیش از این هم محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر از ترکیه دفاع کرده و هدف از حمله این کشور به مناطق کردنشین سوریه را نابودی تهدید قریب‌الوقوع عنوان کرده و گفته بود: ما نمی‌توانیم ترکیه را به تنهایی مقصر بدانیم. آنکارا به خطر قریب‌الوقوعی که امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهد، پاسخ داد.

این وزیر قطری افزود: ترکیه از همان ابتدا اعلام کرد از یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان که آن را سازمانی تروریستی می‌داند حمایت نمی‌کند، اما کسی این اظهارات را نشنید. ترکیه یک سال است که تلاش می‌کند تا این مسئله را با ایالات متحده حل کند و منطقه‌ای امن ایجاد و خطر را از مرزهای خود دور نگه دارد. یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان هستند که تعدادی از کشورها این حزب را تروریست می‌دانند. ما تصور نمی‌کنیم که ترکیه علیه کردها کار می‌کند. ترکیه علیه گروهی از اشخاصی که در صفوف کردها هستند، کار می‌کند.

موضع قطر در تضاد با مواضع کشورهای عربی و غربی است که حمله ترکیه به سوریه را محکوم کردند؛ حمله‌ای که باعث شد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کند و برخی از کشورهای غربی هم فروش تسلیحات خود به ترکیه را به حالت تعلیق درآورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.