علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات و مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران، گفت: یکی از مصوبات امروز لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی تا دو هزار هکتار بود.

وی افزود: از دیگر لوایح که امروز به دولت آمد لایحه حمایت از سهامدار خرد بود. تحریم موجب این شده که بازار را بیشتر کنترل کنیم این باعث شده برخی شاخص‌های خارجی را دستخوش تغییر کند اما برای کنترل داخلی مورد اهمیت بود.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

*{ در خصوص دستگیری روح الله زم سرشبکه رسانه معاند آمدنیوز}: من هیچ اعتقادی به این ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود، ساحت رسانه را از باج نیوزهای تروریست‌ باید جدا کرد. او کسی بود که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می کرد و خود اسراییلی‌ها هم به این اذعان داشتند.

* حیثیت افراد را بردند و ۹۰ درصد دروغ گفتند، راست و دروغ را با هم می‌نوشت، بزرگترین خیانت آمد نیوز خیانت به کلمات بود. نباید دستگیری مدیر کانال آمدنیوز مورد قضاوت و موجب اتهام زنی شود، من از اطلاعات سپاه بابت دستگیری این فرد تشکر می‌کنم.

* ما برای مخالفان خود که آرمان گرایی دارند احترام قائلیم، آمد نیوز را نباید در ردیف این رسانه‌ها قرار داد. اقدام آمد نیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه بود. از این جهت حتما کسانی که به آزادی و شرافت قلم می‌زنند خوشحالند.

* موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند.باز هم تاکید می‌کنم باید از اتهام زنی و گمانه زنی خودداری شود. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود تروریست‌های آبرو پاک شود. 

*{ در پاسخ به سوالی درخصوص اختلاف نظر دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد الحاق به کنوانسیون پالرمو}: رئیس جمهور پس از اخذ مکاتبات و تصمیمات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.