«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) از شعبه مرکزی شرکت هوافضای «ایرباس» در شهر تولوز فرانسه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، مرکل و ماکرون در این بازدید ضمن تاکید بر لزوم ادامه فعالیت های هوافضا و نظامی شرکت ایرباس از سیاست های تجاری و صادراتی اتحادیه اروپا دفاع کردند.

فرانسه و آلمان همچنین از ادامه همکاری خود برای حفاظت و پیشتیبانی از صنایع بزرگ اتحادیه اروپا در کنار صنعت هوافضا در جنگ تجاری با دولت «دونالد ترامپ» خبر دادند.

این بازدید در حاشیه دیدار سران و وزیران کابینه دو کشور با هدف تعمیق روابط دوجانبه و در آستانه اعمال تعرفه های جدید گمرکی از سوی آمریکا بر صادرات محصولات اروپایی انجام گرفت.

تعرفه های گمرکی جدید آمریکا که از جمعه اعمال می شود، علاوه بر این شرکت هواپیمایی شامل بخش اعظم صادرات اروپایی ها از جمله تولیدات لبنی، گوشت، روغن زیتون و نوشیدنی ها که عمدتا در آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس تولید می شوند، خواهد شد.

شرکت هواپیمایی ایرباس که یکی از نمودهای بارز همکاری صنعتی آلمان و فرانسه به شمار می رود، رقیب اصلی شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا و مجری پروژه های عظیم نظامی اتحادیه اروپا از جمله طراحی و تولید جنگنده های پیشرفته این اتحادیه است.

اروپا قصد دارد با طراحی یک جنگنده جدید جایگزین مناسبی برای جنگنده‌های یوروفایتر و رافال پیدا کند. شرکت داسو و صنایع دفاعی و فضایی ایرباس، برای توسعه و تولید نسل تازه یک جنگنده، توافق کرده‌اند و قرار است جنگنده‌ای بسیار پیشرفته را تا سال ۲۰۴۰ وارد ارتش‌های کشورهای اروپایی کنند.

دفتر مرکزی شرکت هواپیماسازی اروپایی «ایرباس» به عنوان سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان در شهر تولوز فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده است.

ایرباس پس از بوئینگ، دومین شرکت هواپیماسازی جهان به‌شمار می‌آید و در حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.