پیشگیری از بیماری ها بسیار مثبت است اما به شرطی که این کار را به درستی انجام دهیم. در ادامه سه رفتار اشتباه را با یکدیگر مرور می کنیم:

 اعمال گرما به محل آسیب دیدگی

اولین غریزه بسیاری از افراد در برابر آسیب دیدگی این است که محل درد را گرم کنند اما جالب است بدانید که در برخی از موارد گرما می تواند درد را تشدید کند. درواقع اگر زخم شما به شکلی باشد که خونریزی دارد، بر اثر گرما، خونریزی نیز تشدید می شود. بنابراین بهتر است به هر نوع محل آسیب دیدگی گرما وارد نکنیم.

عدم استفاده از ضدآفتاب در سراسر سال

بسیاری از افراد صرفا در شرایطی که آفتابی تند می تابد از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند اما جالب است بدانید که افزون بر چنین شرایطی باید در تمام سال از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. عدم استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند منجر به بیماری های پوستی و انواع مشکلات مثل سرطان پوست شود. بنابراین بنا بر توصیه پزشکان بهتر است برای حفاظت از پوست خود در تمام سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

از راه دهان به جای بینی تنفس می کنید

تنفس کردن از راه دهان یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد است. تنفس از راه دهان منجر به بروز مشکلات متعددی می شود. بهتر است از طریق بینی خود تنفس کنید. اگر متوجه شدید که به دلیل آلرژی یا هر مشکل دیگری با دهان نفس می کشید بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.