رویترز گزارش داد، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در نامه‌ای برای رئیس دموکرات این مجلس گفته است که جزییات این مصاحبه‌ها منتشر می‌شود، ممکن است در آینده برخی از آنها ویرایش شوند.

برخی جمهوری‌خواهان از اینکه به این جزییات دسترسی ندارند شکایت کرده بودند.

شف، پیش از این از پیشرفت‌هایی در امکان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، گفته بود، وی اعلام کرده که پنج شاهد گواهی داده‌اند که رئیس جمهور از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.

به گفته او مکالمه‌ای که دونالد ترامپ در ژوئیه گذشته با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین، داشته پیشاپیش به دقت طراحی شده بود.

گفته می‌شود که ترامپ در این تماس تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته است که درباره ادعاهای فساد علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش تحقیق کند.

به عقیده نمایندگان دموکرات کنگره، گفت‌وگوی تلفنی یادشده مصداق روشن "سوءاستفاده از مقام" است. به نظر آنها ترامپ کوشیده است، رقیب سیاسی خود را به کمک متحدان قابل‌اعتماد خود از میدان به در کند.

آدام شف می‌گوید: "این تماس تلفنی مجرد و تصادفی نبوده" بلکه با "زمینه‌چینی‌های وسیع" صورت گرفته است.

او همچنین کاخ سفید را به تلاش برای جلوگیری از تحقیقات در این زمینه متهم کرد و گفت: مدارک زیادی نشان می‌دهند که دولت تلاش کرده از فعالیت کنگره در این راستا جلوگیری کند.

در کنگره آمریکا پنج کمیسیون گوناگون، زیر سرپرستی آدام شف، به تحقیق از افراد در پشت درهای بسته ادامه می‌دهند. تنها پس از پایان تحقیقات است که احتمال دارد مضمون بازپرسی‌ها منتشر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.