فرزانه انصاری پنج‌شنبه ٢٥ مهر در آیین روز جهانی استاندارد در شیراز با اشاره به اینکه “استانداردهای ویدوئی، خالق صحنه جهانی" شعار روز جهانی استاندارد امسال تعیین شده است، گفت: در بخش تدوین استانداردها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی و ۴۵ استاندار بین‌المللی در کشور تدوین شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اینک در ایران ۵۰ استاندارد بین‌المللی نیز در دست تدوین است، گفت: اقدامات انجام شده در حوزه استانداردسازی بین‌المللی نشان از حضور پررنگ ایران در بازارهای جهانی دارد.

رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به اهمیت موضوع استانداردسازی فناوری نانو، گفت: در بحث نانو تکنولوژی فعالیت‌های خوبی در زمینه استاندارد انجام شده است.

انصاری یادآور شد: رعایت استانداردهای ملی با تضمین ایمنی و کیفیت فرآوردها باعث می‌شود لطمات ناشی از استفاده از کالا و خدمات غیراستاندارد در جامعه کاهش پیدا کند و شاخص امید به زندگی در جامعه را افزایش دهد.

رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران همچنین بر لزوم رعایت استاندارد در حوزه کالا و خدمات تاکید کرد و کمک به تولید داخلی، حضور در بازارهای جهانی و رقابت پذیری محصولات در بازارهای جهانی را مهمترین اهداف این سازمان عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.