اگرچه بعضی از این افراد تجربه بازی در تئاتر هم داشته‌اند، اما مسلماً عدد چند صد هزارتایی یا حتی میلیونی دنبال‌کنندگان آن‌ها در اینستاگرام، راه ورودشان به تلویزیون و سینما را هموار کرده است. 

جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده سینما، در مورد استفاده از چهره‌های ناشناخته در فیلم‌ها گفت: موقعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه، تهیه کنندگان و دست اندرکاران سینما را به سمتی برده که سراغ چهره‌های جدید و ناشناخته نروند تا بتوانند سرمایه‌شان را برگردانند. در نتیجه به سراغ کسانی می‌روند که در بین عامه مردم مقبولیت دارند و به اصطلاح در فضای مجازی شهرت دارند.

کوثری تصریح کرد: حضور چنین افرادی در فیلم‌ها باعث می‌شود نوآوری به وجود نیاید، چهره‌های جدید معرفی نشوند و در نهایت اینگونه کارها محکوم به شکست می‌شوند.

عباس اکبری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، درمورد استفاده از چهره‌های مطرح فضای مجازی در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: به نظر من انتخاب بازیگر از میان چهره‌های مطرح فضای مجازی نه تنها اشکالی ندارد بلکه باعث معرفی چهره‌های جدید و ورود جوانان با استعداد می‌شود.

وی افزود: مبنا این است که فرد منتخب، استعداد بازیگری داشته باشد و بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند. ایفای نقش و انتقال صحیح و بی‌واسطه، برای یک بازیگر از همه چیز مهم‌تر است.

اکبری تصریح کرد: استفاده از این چهره‌ها مثل این است که کارگردانان معمولا هنگام ساخت فیلم، برای جذب بازیگران تازه کار فراخوان می‌دهند، افراد متقاضی برای انتخاب شدن به دفتر تهیه‌کننده مراجعه می‌کنند و تست می‌دهند و تهیه‌کننده و کارگردان بهترین آنها را انتخاب می‌کنند. اصل این است که جدا از ظاهر افراد، پیشینه و شهرت مجازی توانایی اجرای نقش را داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.