شهریار فوتبال ایران برای صحبت کردن در مورد شکسته شدن رکورد بیشترین گل زده ملی خود، دیگر از کلمه «اگر» استفاده نمی‌کند و به جای آن «زمانی که» را به کار می‌برد؛ او به خوبی می‌داند که پادشاه لجباز فوتبال پرتغال مصمم است تا دیر یا زود از رکورد وی عبور کند.

مرد افسانه‌ای فوتبال ایران که ایرانی‌ها برای او احترام زیادی قائل هستند، می‌تواند در قصه‌های هزار و یک شب به رکورد خود بنازد؛ او با ۱۰۹ گل با پیراهن تیم ملی ایران، بیشتر از تمام فوتبالیست‌های جهان برای تیم ملی کشورش گلزنی کرده است!

دایی در این خصوص اظهار داشت: تا زمانی که این رکورد جهانی را در اختیار داشته باشم، احساس غرور می‌کنم و تصور می‌کنم برای تمام ایرانی‌ها این موضوع صادق است؛ همه آنها از این موضوع خوشحالند؛ در واقع این رکورد به من تعلق ندارد بلکه متعلق به مردم کشورم است.

وی ادامه داد: از شکسته شدن رکوردم ناراحت و ناامید نخواهم شد زیرا رکوردها شکستنی هستند؛ این اتفاق برای رکورد من هم خواهد افتاد و خوشحالم که بازیکنی به بزرگی رونالدو آن را می‌شکند؛ واقعا او و نوع بازی کردنش را دوست دارم؛ رونالدو هنوز در اوج است و همیشه او را در جمع سه بازیکن اول جهان قرار می‌دهم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

دایی افزود: کمکی که رونالدو به تیم ملی کشورش کرده خیلی بیشتر از بهره‌ای است که مسی به تیم ملی آرژانتین رسانده بنابراین به نظرم بین این ۲، تنها رونالدو می‌تواند به رکورد من برسد. چالش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شاید سخت‌تر از شکستن رکورد بیشترین گل ملی باشد و اگرچه تیم‌های زیادی آرزوی فتح این تورنمنت را دارند اما یوونتوس با رونالدو شانس به مراتب بیشتری نسبت به باقی تیم‌ها دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.