به نوشته روزنامه سعودی الریاض، وزارت خارجه عربستان افزوده است: بنابر شرایطی که کشور دوست جمهوری لبنان اکنون شاهد آن است و با توجه به پیامدهای منفی این شرایط و تاکید دولت برای تامین امنیت شهروندان، این وزارتخانه به هم اتباع داخل و خارج عربستان درخصوص سفر به لبنان هشدار می دهد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان همچنین از شهروندان خود در لبنان خواست ضمن رعایت هوشیاری و احتیاط از حضور در محل های برگزاری تظاهرات و اعتراضات در لبنان خودداری کنند.

پیش از این نیز سفارتخانه‌ عربستان در بیروت در بیانیه ای به اتباع خود توصیه کرده بود از حضور در محل های برگزاری تظاهرات و اعتراضات در لبنان خودداری کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها امروز (جمعه) نیز با تجمع تظاهرکنندگان در میدان ریاض الصلح در نزدیکی مقر نخست وزیری و پارلمان در مرکز بیروت ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، تظاهر کنندگان که در اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی و نیز اعمال مالیات بر تماس های واتساپ از شب گذشته به خیابان ها آمده‌اند، روز جمعه با تجمع در میدان ریاض الصلح در نزدیکی مقر نخست وزیری و پارلمان شعارهایی با مضمون سرنگونی نظام سردادند.

شماری از معترضان در مرکز بیروت به سمت منزل مسکونی حریری نخست وزیر لبنان و کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.